Bedrijfscommunicatie in tijden van corona

Doorbraak voor online communicatie

De PR-bureaus van de Bepublic Group zetten een onderzoek uit bij de communicatieverantwoordelijken van 105 grote Belgische bedrijven. De enquĂȘte werd opgesteld en afgenomen door Indiville. Ze bevroeg de marktleiders van de 14 belangrijkste sectoren in het land over hun bedrijfscommunicatie in tijden van corona.

Opvallende onderzoeksresultaten

Deze resultaten kwamen naar voren uit het onderzoek de naar bedrijfscommunicatie in tijden van corona:

  • 36% van de bevraagde ondernemingen had geen communicatieplan voor een crisis zoals corona.
  • Heel wat grote bedrijven ontwikkelden nieuwe online communicatiekanalen of gingen hun bestaande online kanalen intensiever gebruiken. 77% zal deze extra kanalen ook post-corona blijven inzetten.
communicatie bij bedrijven
  • Vier op tien zal meer intern communiceren.
  • 58% rapporteert een betere relatie met de medewerkers.
  • 38% ziet een verbeterde relatie met klanten.