Anne Borgers
Partner
Maakt het verschil door …
Via kwantitatief en kwalitatief onderzoek inzichten verwerven die concreet toepasbaar zijn en leiden tot aanpassingen aan producten en diensten zodat deze nog beter beantwoorden aan de verwachtingen van klanten en consumenten.
Wil een verschil maken in …
De kunst van onderzoek bestaat erin om een gezonde nieuwsgierigheid te combineren met een natuurlijk inlevingsvermogen en dit om te zetten in diepgaande vragenlijsten die inzicht geven in gedrag en denkwijzen.
Heeft het verschil gemaakt met …
De onderzoeken die vrouwen en mannen in de 21e eeuw profileren omdat de combinatie van kwalitatief en kwantitatief onderzoek de inzichten verrijkt heeft. Het blijft een leerrijke ervaring om met kwalitatief onderzoek en desk research te starten en daardoor niets in de kwantitatieve vragenlijst te vergeten. Op basis van de kwantitatieve resultaten zoomen we daarna nog in op enkele aandachtspunten die de analyse vervolledigen.
Moeilijkste verandering toen …
Van moeilijk te ondervragen doelgroepen antwoorden krijgen.
Een voorbeeld: Het jongerenonderzoek dat we deden in het kader van alle RTL-media. We ondervroegen jongeren tussen 6 en 18 jaar in subgroepen waarbij de jongsten, in aanwezigheid van de ouders, toch ook de volledige vragenlijst op een enthousiaste manier invulden.